آب و هوا

آب و هوا

آب و هوا

آب و هوا

در مورد کیش

يكشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۶، ۰۳:۰۷ ب.ظ

جزیره‌ی کیش که در استان هرمزگان واقع شده است از اصلی‌ترین مقاصد  گردشگری در ایران به شمار می‌رود. ساحل نقره‌ای، آب‌های نیلگون و آفتابی درخشان جزیره‌ی کیش را به مروارید خلیج فارس تبدیل کرده است. امروزه با  پیشرفت روزافزون این جزیره، توسعه‌ی هر چه بیشتر آن را نیز شاهد هستیم.

در این مقاله به برخی از حقایق و نکات جالبی از این جزیره می‌پردازیم.

جزیره کیش

۱. جزیره‌ی کیش با مساحت ۹۱ کیلومتر مربع، پیرامون ساحلی ۴۳ کیلومتری و شکل کلی تقریبا بیضی در خلیج فارس قرار دارد.

۲. برای نام کیش اصلی‌ترین نظریه، آن است که چون در لهجه‌ی مردم بومی، به کانال عمیقی که محل خروج آب از قنات است، «کیش» می‌گویند، به این جزیره نیز این نام داده شده است؛ زیرا تنها جزیره‌ای که در خلیج فارس دارای قنات آب شیرین بوده، جزیره‌ی کیش است.

آب انبار کیش

۳. در سال ۱۳۴۹ بهره برداری از شرایط جغرافیایی و طبیعت جزیره‌ی کیش مورد توجه قرار گرفت و کیش به عنوان مرکز بین‌المللی توریستی و تجاری انتخاب گردید.

۴. تا پیش از انقلاب ایران، جزیره‌ی کیش با هوای مطبوعش در زمستان‌ها، به عنوان محل اقامت و تفریح خانواده‌ی سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

ساحل کیش

۵. از نظر پستی و بلندی، جزیره‌ی کیش در زمره‌ی مسطح قرار می‌گیرد. بلندترین نقطه‌ی جزیره در قسمت شرقی آن ارتفاعی ۳۲ متری از سطح دریا دارد. اختلاف ارتفاع بلندترین نقطه‌ی جزیره با پایین‌ترین نقطه‌ی آن تنها ۱۳ متر است؛ به همین دلیل کرانه‌های جزیره با شیب ملایم به دریا ختم می‌شوند.

  • مهسا نجاتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی